glitter-graphics.com

~ cari ape saje ~

Saturday, July 14, 2012

Ini yang terbaik, insyaAllah.

Assalamualaikum.

Kadang kadang kita terlalu bergantung harap pada sesuatu sampaikan kita lupa pada siapa sepatutnya kita bergantung harap.

Atau mungkin kadang kadang kita rasa usaha kita selama ni dah cukup untuk Allah bagi apa yang kita harapkan selama ni.

Tapi, kita lupa yang Allah berkuasa terhadap segala perkara. Allahurobbi.

"Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui."
(Al-Baqarah : 216)

Pagi tadi sementara tengah bersiap nak ke kerja, saya dapat mesej dari seorang sahabat. Kata nya dah boleh tengok result degree. So, after dah siap semua nya, saya pun bukak lah.

Alhamdulillah, saya dapat apa yang saya mohon. Cuma saya tak dapat tempat yang saya harapkan. :(

Walau beribu batu saya lari, saya berusaha jauh dari situ, tapi kalau Allah dah kata itu lah tempat yang terbaik untuk saya, memang kat situ lah yang saya dapat. Mungkin Allah nak saya berjumpa dengan sahabat sahabat baru, pensyarah baru dan juga dapatkan pengalaman baru. *pujuk hati*

Bak kata mak saya,
"tak apa la, mesti ada sebab kenapa tiqa dapat situ"


Thanks mak. Macam macam mak ckp untuk sedapkan hati saya walaupun sebenar nya mak tahu yang saya memang tak nak dapat situ.

Thank you so much for the advice ukhti Farah Adilah. Saya rasa, sebabkan nasihat ukhti tempoh hari, saya  dapat jugak lah terima semua ni walaupun ia bukan lah seperti yang saya harapkan. :( InsyaAllah, ada masa mungkin boleh jumpa. Shah Alam dan Puncak Alam tak lah jauh sangat kan? :)

Dan buat Nabila, maaf tak dapat menempuh alam degree bersama sama. Yeah, insyaAllah this is the best for me, you and all of us. Mabruk. Jaga perak molek molek deh. :)

Dan buat Atiqah, harap dapat bantu dan bimbing saya. Eh, nota nota time diploma dulu simpan lagi kan, nanti bawak sekali ye. :)

Pada sahabat sahabat lain, mabruk ya. Walau dimana pun anda dapat, insyaAllah itulah yang terbaik untuk kita semua. 



P/s : oh SHAH ALAM!! Tolong lah baik dengan saya sebab saya ni budak yang sangat baik. *sungguh, tak tipu*


3 budakbaek:

Srikandi permata said...

Assalamualaikum buat muslimah yang hatinya milik ALLAH,
Allah itu Maha Mengetahui..
moga Allah mudahkan segala urusanmu...
^_^

Srikandi permata said...

Assalamualaikum..
moga Allah sentiasa menjagamu...
moga jua dirimu istiqamah di jalan-Nya.

t i q a said...

Waalaikumsalam. Syukran atas doanya. :)