glitter-graphics.com

~ cari ape saje ~

Wednesday, June 13, 2012

She's really love BAKING but not COOKING. ;))

Assalamualaikum.

*tibatiba sekarang ni rasa rajin pulak nak update blog. 0_0

Tadi saya bermesejmesejan dgn adik saya. Tibatiba dia tanya soalan ni.

"Akak, orang kat masjid program insan. Nak jadi biro ape? Tarbiyah, perhubungan luar & kebajikan, ekonomi, sukan, publisiti?

Kalau ikot kepala otak saya, memang confirm suruh dia amek tarbiyah. Tapi dia jawab,

"Aku tak pandai nak dakwah kat orang la"

And dia decide nak amek ekonomi. Maybe sebab dulu pun dia kene jadi pengawas koperasi. Tibatiba teringat balik peristiwa 3 tahun lepas, masa mulamula saya join IMAD dulu. Tapi saya lagi jahat kot, tak join jadi seki langsung. :) Tapi saya cakap kat dia,

"Belajar la. Engat dulu aku pandai ke? :p
Ikot kau la. Tp tgh berniaga pun blh berdakwah. :)"

Bende tu boleh belajar kot. Saya dulu pun mana lah pandai bab bab ni semua. Tapi bende tu memang da jadi kewajipan kan. "Sampaikanlah walau sepotong ayat". =))

Sebenarnya mulamula tu dia tak nak pergi. Sebab biasa lah, hari selasa petang kan ada koko untuk part one. Balik mesti la da maghrib. Dengan penat lagi. Tapi saya suruh mak saya pujuk dia. Alhamdulillah, dia pegi jugak. Dan dia pun ckp, kalau tak ade kawan pun dia tak kesah pun sebenarnya nak pergi sorangsorang. Lagipun dekat je dengan kolej dia. Alhamdulillah, really proud of you dik. :)

Walaupun dia dulu bukan lah sekolah agama macam saya, tapi alhamdulillah ilmu agama yang dia dapat time tadika dan sekolah rendah tu dia guna kan sebaiknya. (padahal dia dapat je tawaran sekolah agama yang sama adik lelaki saya dapat). Mak saya cakap, dulu kat PLKN pun, dia yang selalu jadi rujukan kawankawan dia. Ni pun dia ade cakap dengan mak saya nak belajar pakai handsock. :)

rindu kat budak gemok dua orang ni. ;)
*cepat la balik. Tak ade orang yang buat kek kat rumah ni tiaptiap minggu

p/s : Sebenarnya rindu kat dia. Walaupun sebenarnya selalu lah jugak bertekak segala bagai dengan dia. Tapi dah nama nya adikberadik kan? Gaduh la bagai nak rak pun. Tak sampai bape jam, da baik semula. :) Dah la memang kami berdua je adikberadik perempuan.

1 budakbaek:

CheEZy+pOPiA said...

~jangan sedih2 che' mok...we're here always pray for u n others....t'ingat kate2 rais sye..kemane2 kite p'gi pon matlamat kita mesti betol..dan matlamat itu satu..yaknie dakwah...xkisah brada nun jauh dimana pon,bwaklah matlamat kita itu..xkisah dgn cara yg mcm mne pon..but berhikmah..not forget too..ape2 pon lillahita'ala...la tahzan frenz Allah is always by our side..senyum sokmo ye~