glitter-graphics.com

~ cari ape saje ~

Monday, June 11, 2012

Memori hafazan

Assalamualaikum.

*sunyinye rumah bile adikadik saye tak ade.
Bak kata nisa, dy punya sunyi tu, kalau kertas terbang pun boleh dengar bunyi. Haha. Rindu pulak kat budak kecik sorang tu. Padahal tiaptiap ari call kot. (nasib baek free)

*back to topic*
Sebenarnya semalam time tgh nonton TV, tibatiba tertengok siaran TV1. kebetulan pulak time tu dy tengah siarkan rakaman majlis hafazan peringkat kebangsaan. Lebih kurang mcm pertandingan tilawah Alquran la. Dan tibatiba hati ni rasa rindu nak buat semua tu. :(

Teringat zaman mudamuda dulu time kat SMAKJ. Subjek feveret saya Alquran & Hadith. Dua ni alhamdulillah blh score. Tapi yang laenlaen tu, pahampaham je la. :) 

Kalau dah namanye sekolah agama, menghapal tu memang boleh kata antara hobi kami la kot. Hafal Quran, hadith, syair dan macammacam la. Kadangkadang syair yang dalam buku Adab Nusus tu, kami selalu buat lagu. Masuk kan je la manamana lagu yang kite minat. Tapi bila duk tasmik dengan kawankawan, semua duk gelak. Sebab macammacam lagu keluar. Haha.

Kadangkadang tu bila ade pertandingan hafazan, sebok la jugak nak masuk. Cubacuba nasib je. Tak menang pun tak ape, at least kite boleh uji tahap hafazan kite. :)

Dan semalam time belekbelek sijilsijil yang ade, tibatiba terpandang sijil SMA. Dan tibatiba rasa menyesal dulu sebab tak amek STAM. :(( Sedangkan dulu itulah antara impian saya dari sekolah rendah lagi. Nak terbang pi mesir or jordan.

Sebab tu sekarang ni saya nak sangat adik laki saya yang sorang tu sambung citacita saya. Ngeh3. Sebab saya nampak potensi dy dalam bahasa arab. InsyaAllah, mudahmudahan Allah permudahakn. :)


 gambar kelas yang terakhir ~ 4 Ibnu Sina


p/s : Alhamdulillah, dpt kerja kat situ. InsyaAllah start dalam minggu ni jugak. :)
p/s/s : engat nak sambung balik story saya yang dah lame tergantung tu. Esokesok la. ^^

0 budakbaek: