glitter-graphics.com

~ cari ape saje ~

Sunday, June 10, 2012

kenangan itu

Assalamualaikum.

Biasanya dulu timetime macam ni saya tengah get ready nak rempuh stor kat blok cemara bersama penghunipenghuni yang laen. But now, saya duduk maen golekgolek di rumah. ;)

Dulu selalu jugak la mengeluh bila kena bersiap packing segala barang sebab cuti da abes. Ofkos kene kemas awalawal sebab saya memang kene balik biasanye satu or dua hari awal memandangkan perak tersangat la dekat dengan johor. Tapi skrg, hanya disuruh mengemas rumah dan bilik sendiri.

Dulu saya yang akan sibuk callingcalling mak saya, duk gayutgayut, gosipgosip sambil adek saya duk menyibuk kat belakang. Tapi skrg, adek saya pulak yang sibuk callingcalling sampai kadangkadang tak tau da nak cakap ape.
*rindu zaman muda duludulu (gaya mcm da tua sgt)

rindu sgt time ni.
time sem 5, riadah di bulan ramadhan. :)

Seminggu yang lepas, saya sempat singgah ke Seri Iskandar. Sebenarnya da plan da nak balik awal, tapi tiket KTM abes, tiket bas pulak mahal. So, bile pikirpikir balik, kami decide utk tumpang seorang sahabat. Dengan kata lain, saya akan transit ke Seri Iskandar sebelum balik Johor. :)

Dan bila pikirpikir balik, ada hikmah jugak tiket KTM habes. :)  Sebab ade alasan untuk dtg Seri Iskandar, dan bila sampai sana memang mencari alasan untuk stay kat sana. ^^ Nasib baek mak kasi balik lambat. TQ mak. ;)

Alhamdulillah, berkesempatan jumpe adikadik saya. Macammacam ragam ade. Melihat mereka belajar untuk membuat keputusan sendiri, bergerak sendiri, dan segalagalanya sendiri tanpa kami. :) Sangat bangga melihat kalian.^^

Selamat kembali ke kampus. :) Harap nya, dengan semester baru, dengan adikadik yang baru, dengan taklifan yang baru, dengan kepimpinan yang baru dan mungkin dengan suasana yang baru, kalian akan lebih bersemangat, lebih berkeyakinan, lebih tabah dan lebih segalagalanya. InsyaAllah kalian pasti lebih hebat dari kamikami semua.

Perasaan takot, gemuruh, cuak, semua tu perkara normal. Lebihlebih lagi bila memegang taklifan baru atau yang lebih berat. Kami yang akakakak ni sendiri pernah melalui semua tu. Yang penting keinginan kita untuk buat yang terbaik dan terus belajar dalam menjalankan amanah yang diberi. Tak tahu tak apa, jangan malu bertanya, belajar dari kesilapan. Tapi jangan malas usaha. :)

If ade apaapa yang nak tanya, boleh la contact kamikami yang di luar ni. By sms ke, call ke even FB pun boleh. :) InsyaAllah, selagi boleh bantu, kami akan bantu mana yang termampu.

contact je akakakak yang ade kat atas ni. :)

So, all the best. Jadi lah yang terbaik dalam kalangan yang terbaik!!

Last but not least :

"Carilah HIKMAH dalam setiap ketentuan Tuhan,
supaya timbul rasa KESABARAN dan KESYUKURAN,
setiap yang PAYAH itu pasti ada KESENANGAN,
setiap KESABARAN itu pasti ada GANJARAN."

tapi sebelum tu, kene la usaha dulu. kn?? :)


p/s : if ade apeape program, bagitau la kami yang diluar ni. InsyaAllah sekiranya tiada apaapa halangan, akan usahakan jugak untuk turun. :)

p/s/s : esok ade interview kerja. Harapharap dapat keja ni sebab saya sangat perlukan income. (bukan sebab mata duitan ye). Doakan saya. :) *padahal nak interview kerja sales assistant je pn. hehe.

rindunya nak merempitttt. -_-


0 budakbaek: