glitter-graphics.com

~ cari ape saje ~

Thursday, August 08, 2013

Ujian? Senyum!

Assalamualaikum.

Ehem, ehem. Lama dah tak update. Bersarang dah gamaknye. =.=

Alhamdulillah, hari tu result untuk semester dua dah keluar. Seperti yang dijangkakan, memang turun sangat-sangat. Tapi ape-ape pun, alhamdulillah, sangat-sangat bersyukur, sebab semua paper lepas walaupun bukanlah dengan jayanya. (tepuk tangan sikit)


Tipu la kan kalau cakap tak sedih bila result turun. Tapi takpe, saya tahu, itu semua hasil usaha saya sendiri. Usaha sikit, dapatnya hasilnya pun sikit la kan? Kalau nak result GEMPAK, usaha pun haruslah GEMPAK. ;)

Bak kata sahabat saya, 

"Tak apa lah, ujian. Nama pun jundullah, so haruslah akan sentiasa diuji kan?"

"Ujian tanda Allah sayang kita, Allah nak kita selalu ingat padaNya"

Senyum. :)


Dan sepatutnya sebagai student, kita bukan sibuk nak mengejar dean list je, tapi keberkatan ilmu tu yang lagi penting. Dean List memang la bagus, siapa tak bangga kan kalau dapat DL every sem. Tapi ianya pun belum tentu dapat menjamin masa depan kita kan? Yang penting, buat sehabis baik, ikhtiar dan tawakal.


So, tahniah pada semua rakan-rakan uitm saya. Alhamdulillah, ini kejayaan kita semua. Man jadda wa jada, wa man zara'a hasada. Kan? (berterabur da nak cakap arab)

Alhamdulillah, dapat menyambut aidilfitri dengan gembiranya walaupun result turun mendadak. (celebrate?)

"Selamat Hari Raya Aidilfitri"
"Maaf zahir batin"
"Taqabbalallahu minna wa minkum"

Jangan main mercun! :)


p/s : Berangan nak belajar arab balik sebab dari semester satu, subjek tu je lah yang saya berjaya dengan jayanya. ;)

0 budakbaek: